interno sveva..

idag tog vi bort mina tavlor... och antika portar ställdes ut istället. men många av tavlorna åkte i stället upp på väggarna i det andra rummet intill vart de säljer antikviteter ;) hehe så jag har en konstant utställnig i museet!

sen gav jag tavlan "dancer in the dark" till sveva att hänga i galleritet som ska vara där som ett projekt med exempel på en ram som vi konstruerar med fragment från flera antika gamla ramar, som de har i sin kollektion. Hon blev överlycklig... hon har velat ha den sen hon såg den. samtidigt som tack från mig för att ha fått ha utställning där gratis, så lång tid också, vart man i vanliga fall betalar 120 euro om dagen för att få ställa ut.
samtidigt var det bra deal. för tavlan hänger kvar i museet och blir ihopsatt med gamla fragment från deras samling. det bästa ödet en tavla kan få!
hon fick två småtavlor också att hänga hemma hos sig, bla hunden "lejonnina". -hon älskar hundar.

Svevas mamma fick också en tavla. och jag fick en lampa som föreställer napoli och lyser med små förnster o stjärnor och en måne, det är hon mamman som gjort den, hon gjör lampor av riproduktioner från 1800-tals motiv av olika ställen i italien, sen skär hon ut bitar vart det är fönster och ljus. så med lampan bakom ser det ut som det lyser på riktigt genom små fönstren etc.
på måndag ska vi börja göra ramen. sen ska jag måla struts-ägg åt dem också hihi, vi har beställt 10st.

"dancer in the dark" blir en del av bellini museet


srutsägget mitt experimentägg ...utan lack den är mycket finare med lack


lampan! så suddig bild.. den tog jag redan innan jul, för jag tyckte om den... jaja min mobil är utan batteri, så jag kan inte ta ett bra foto nu. men den lyser här hos mig!


sen ska jag ta foto på "dancer int the dark" med sin blivande ram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0