bernini igen! mitt favoritporträtt.. tydligen...

en av flera kolteckningar (A3 format) (med lite temperafärg här o där) jag gjorde som är ett portrtätt av ett annat självporträtt av Bernini... som levde på 1600-talet
han var mest skulptör... det var det porträttet jag såg på en utställning av honom i maj förra året, när vi var på välgörenhetsmiddag och jag vann 3 priser av 10 på lotteriet ;D  och som jag målade flera gånger då också.. när man tittar på ögonen så känns det som jag känner igen något, inte i utseendet men känslan av ivern och passionen tillsammans med vetandet och visdomen, det är nog därför jag gilla o måla den..


kol... men händerna  blir svarta och jag tvättar dem gång på gång, nu svider de av torka o är fortfarande typ grå... av kol snyft,  jag målar med fingrararna också ..hela handen tydligen.. men tar jag på mig handskar då blir det fel konsistens... =/ jag får väl ta på mig handskar efteråt istället.. hudfärgade låtsashänder

ps här är den riktiga tavlan av bernini

klicka så blir den stor 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0