OLLE

allting är ju olle, hon som fanns iskogen utanför vårt hus en fin liten fe med rosa hår och ljusblå dräkt, Hon som jag ropade på när jag var liten men inte ville komma tillbaks, Olle inte på riktigt?,  men det är olle,  jag vet att hon finns lilla olle, om  och om igen ropar jag olle innom mig, för hon lilla olle gjorde så jag skrev fina dikter, nu gör hon så jag målar fint här i florens

jag fick just veta att Sveva hon som har galleriet roapde på feen "Nina" när hon var liten och kallade alla sina gossedjur för Nina! jaja då var jag hennes olle kanske... och den där skulpturhästen som alfio gjort som är i galleriet deras, den köpte hennes mormor en gång, den heter tydligen också Nina,  för det lekte sveva och hennes kusin när de var små,vilket samanträffande höhö...  men var är olle då? bara i dikten och färgen.. kanske i en regnbåge?

just det regnbågs skatten!! den var ju där! i galleriet... så kanske det finns en Nina och en Olle just där!! vad kul..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0