Vargen kommer! vargen kommer...

Nu var det alfios tur o  nästan dö!
jag visste han skulle ställa till med nått... för han har varit elak o jobbig på sissta tiden! så jag gick inte till hans hus på några dar... så när man kommer tillbaks... undrade man vad som väntade...

samira hade varit där ett dygn o hjälpt han för han är "mycket sjuk"
sedan nu ikväll så ...
oooo jag dör! jag dör... kalla på prästen! jaaag dööööör!!
prästen kom... 
o han skrev tillomed ett avskedsbrev att han inte vill ha någon begravning o att han var nöjd att lämna den här skitvärlden!
o så kom hans äldsta dotter som han ville att vi skulle ringa för o komma, hon blev riktigt skrämd stackarn!

sen kom ambulansen... men när alfio fick nys om ambulansen blev det en helt annan musik..
NEJ NEJ jag vill inte till sjukhuset!! nej!! jag vill inte vill inte!! NEEJ nEEJ!!
han fortsatte åma sig lite ..men så  vart efter vart började han istället berätta om sina fina tavlor o ville guida ambulans-personalen runt huset... mycket stolt!!

jag såg hela tiden att han inte alls höll på o dö utan skådespelade stort o dramatisk...!! fast hans dotter och samira blev riktigt skrämda! fy skäms!!
iförsej så mådde han nog också ganka dåligt innan... men... ja.. vad ska man säga... han var långt ifrån döende!! lite krasslig så att säga, också lite uppmärksamhet som saknades + en dålig ekonomi :( hu huuu

NU är han frisk som en nötkärna!!

Det här har hänt förrut ett antal gånger tydligen... innan jag kände honom, första gången var han bara 60!

men vilken lugn  fin energi det är i huset nu... som efter ett åskregn i sommaren...
passra på o målar då...

men? ..är det här egentligen inte så långt från hagagården??   mamma du borde nog komma o hälsa på ändå! ett stenkast så är du här!

Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Haha - han verkar ju helt underbar din konstnärs-vän. Underbart dramatisk. Han hade nog passat här på vår teater. Men han fick ju tillfälle att visa sina tavlor - kanske var ett planerat marknadsföringsknep.

2010-04-20 @ 09:54:24
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Sofia

hahaha som en seriefigur

2010-04-24 @ 20:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0