en väv av drömmar...

när jag var liten hörde jag en saga, där det fanns en kvinna som vävde en väv av drömmar... i mörkret, ..i natten, kanske det var Mio min MIo, i den där sorgsna skogen som riddar Kato  med ett hjärta av sten hade förtrollat så det alltid var natt... och vita duvor grät blod
jag hade alltid en bild av det... tyget som var vävt av drömmar, som fick dig att bli osynlig om du klädde dig i det
Idag kom jag på att jag ville sticka och hittade massa jättebilliga garn..  jag tog två..
en som sten och en som slipad sten
det blev som den där bilden av en väv av drömmar...

Min väv av drömmar.. det kanske blir en stickad saga



kanske man blir osynlig om jag gör en mantel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0