queen

Ja visst gör det ont

Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i det frusna bitterbleka?

(en del ur en dikt av Karin Boye)

en knopp brister..  och det kanske blev lite mer kontroll... över de vilda hästar som annars styr ditt liv...
och en tavla målade jag i kväll... lite större än de senaste...

Den 13 maj har jag utställning förresten! var o fixade slutfixet idag.
Antagligen förhoppningsvis får jag ha utställning i en av Florens finaste gallerier till hösten!! för Alfios väns dotter kom med Salvators son... (salvatore han som dog)
och hon är då dotter till en Alfios vän som har anordnat de största utställningarna för Alfio nånsin i Italien, och den här dottern Sveva, är så ung... bara 21 år, men så energisk... och nu har hon möjlighet att få gå i sin fars fotspår för hon har fått två lokaler i galleriet.
Det bästa är att när jag visade mina tavlor för henne höll hon på att ramla av stolen... Jag har allvarligt aldrig upplevt någon som gillade mina tavlor så mycket som hon... och detta var för en månad sedan...  jag trodde inte det skulle bli nånting av det..som vanligt bla bla.. liksom, men nu hörde hon av sig i veckan lika intresserad som innan, klart hon är ung och oskyldig och står vid sitt ord i motsättning till sliskiga gubbar!
I allafall så har jag möte med henne på tisdag!   ..så få vi se hur det går.... man vet aldrig...



en knopp brast...
Queen 70x50cm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0