Evita..

såg en glimt av en dokumentär ikväll.. om Eva Perón, Evita... på italienska TV:n
o fick en till vision.. som var en bekräftelse om bara en känsla...
jag sa till den indiska flickan igår (som har inkarnationer som självklarhet) att när jag var 10 år o spelade fiol för musikskolans Märta, såg jag en tavla i fiol-rummet, en spansk dam med röd volang-klänning och en stor Cello i famnen... kände igen mig själv, och visste att jag var ifrån Argentina... i huvudet såg jag solfjädrar omedvetna flamenco-steg de röda o svarta starka färgerna som eld innuti... och musiken... spansk... men det som kom upp i mitt 10 åriga lilla huvud var hela tiden Argentina, och namnet Lucifer som kanske var min son..  så jag respekterar det fortfarande..speciellt nu när det kommer tillbaks om och om igen... och jag blir mer och mer nyfiken... det svarta och det röda.. och elden
fast nu är jag Nina Norden från "scandinavien".. men det som var... var kanske inte avslutat på nått vis... så jag måste leva det vidare i detta liv! slutföra en omedveten önskan... som måste vinna...

hehe.. tro det den som vill.. men jag tror, och jag vet.. har alltid varit självklart i mig...
i sverige och norden förstår nästan ingen sånthär.. men här, lite söderut är det en självklarhet för alla...

Så nu... till min nästa målar-inspiration...(vilken vacker klänning, typ Dior)... i centrum då denna Eva Peron.. så rörelsen i bilden.. perfekt ... uäää vilken bra fotograf....... pust!  ögonblicket fångat... även fall det faktiskt är en pose... men känslan i bilden är  perfekt som bas... det är det här som var riktigt mode...... när tyget blev skulptur och känsla.. tillsammans med  människokroppen


Eva peron

Kommentarer
Postat av: Tina

Åh den tavlan ser jag fram emot att få skåda!

2009-06-11 @ 17:31:32
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0