ett initiativ till svensk middag med björnbärssylt och italiensk FISPOTATIS!

Idag har jag ätit kokt potatis för första gången på lääääänge... man äter nog aldrig kokt potatis här...
så hade vi svensk gräddsås! det kan man köpa på ikea här!  Men lingonsylten blev utbytt mot björnbärssylt.. trorts att det faktiskt också finnns på Ikea (glömt o köpa), men björnbär var ändå inte så dumt faktiskt och köttbullarna blev utbytta mot lövbiffsliknande kött...
 det som var illa var den italienska så kallade "färskpotatisen" jag är inget fan av potatis, men färskpotatis älskar jag... tänk en färskpotatis med en smörklick på!!  ååå! Den italienska färskpotatisen var 10 ggr tråkigare än en vanlig tråkig normal svensk stor kokt tråkpotatis... jaja smöret och gräddsåsen gick ner.. och Michele var nöjd, för han slapp stå vid spisen för en gångs skull hehehe
uuuu Nu sitter jag i mitt fula spygröna "ukrainakök" och blir attackerad av mygg!! jag som trodde att de inte gillade mig... men är man själv i köket så, då har de ingen anna att smaska på så då blir det nödkost!

Idag har jag förresten fixat vääääldigt bra konstkontakter... den som lever får se...  =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0