En bild från tunnan!

ja när jag var med maria i s.giusto så kom det två gäster, en tjej som känner francesco med sin mamma. tjejen och jag kom jättebra överens och drack vin o pratade tills ganska sent,  Det var kul! så har hon en svensk kille också, så hon har bott i sverige och lärt sig lite svenska... och så är hon en dag äldre än mig, 24 mars 82.
hennes mamma är yogalärare och kan allt om indiska religioner och healing och sånt, och hennes pappa är konstnär som bor numera i sydamerika.
När jag skulle visa dem runt i slottet upptäckte vi att "spökrummet" som jag o Maria kallar det verkligen är ett spökrum. huvud-avtryck på kudden och gardiner dragna åt sidan... fast ingen nånsin är i det rummet... och det värsta... en död insekt mitt på sängen... I det rummet ligger det alltid en död insekt där. Maria var tvungen o sova där en gång då ramlade det först ner en död fjäril på hennes bröstkorg, sen några timmar senare ramlade det ner en bärfis... uäää
ett lite missnöjt obehagligt spöke... en bitter kvinna som stannat kvar...
första gången jag gick genom rummet med maria sprang vi båda ylandes ut för det kändes som nån jagade oss och var arg.
jaja här är ett foto på mig och min nya väns mamma uppe i tornet snett ovanför spökrummet!
TUNNE-TORNET...med toscana chianti bakgrunds vy... som  ett vykort om inte en viss person varit vit som ett spöklakan förståss.. men man vill ju inte ha hudcancer heller =P


Kommentarer
Postat av: nasse

haha du får ju sola.. vad har hänt? du som panik solade solarium varje vinter du var hemma för att det var så dyrt i italien.. :P för övrigt har jag fått körkort nu!!! HAHA så nu är du ensam kvar att inte ha det ;)

2009-07-02 @ 08:59:05
Postat av: nöffelinöff

det är ju inte så.. hade jag tyckt körkort var viktigt för mig nu hade jag haft det för länge sen.. hehe allt har sin prioritering i livet!

hade du behövt det tidigare hade du redan haft det, nu behöver du det och då så tog du det... grattis!

tex den som är vegetarian behöver ingen köttbit...



ja just det jag solar i sverige inte här! lite logik... det är inte så skönt o sola i en våtbastu...som grytan florens blir på sommaren, vet du ju...

sen är fotot väldigt vitt! damen bredvid mig är i verkligheten nötbrun!! hon ser också ut att vara blek på bilden, i augusti åker jag söderut då blir det andra bullar!! hav hav hav!!!

2009-07-04 @ 02:28:03
Postat av: nasse

haha och röd röd röd ;) = bränd bränd bränd ;P

2009-07-04 @ 16:18:25
Postat av: Nöff

ja om jag gör som nasse o steker mig första dagen lång... men nöff har inte tålamod med sånt... kan inte ligga still

2009-07-04 @ 17:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0