vuxen?

så det är det här som ska göra mig vuxen?..sa Henriette .. men jag ville inte bli vuxen sa konstnären,
Min främsta egenskap är barnet som lever kvar.. jag ville va den jag var... ville inte förlora kreativiten o det gränslösa
låt mig gå dit löven faller... med vinden! o låt mig göra det jag bär på...

Om världen förstår...

skriv mig i vinden, ljudlösa spår
lös mig i evigheten, år efter år
sänd mig till grunden, dag efter dag
utanför tiden för då blir jag, jag

men hinder hindrar inte, utan de bygger upp en styrka.. och en balans
Det här är mitt första stora hinder i livet o jag måste övervinna det för att komma vidare, o ha det med mig som en skatt
..sedan i vinden dit löven faller.. dit hjärtat går och daggen sår sina tröstlösa, tillfälliga spår,
där finns min tröst i denna väldiga öken...

Kommentarer
Postat av: mamma

du har kreativiteten kvar än det märks på dikten - verkligen fin dikt. jag säger som morfar när du skrev dina dikter när du var liten: "jag trodde man måste vara gammel och erfaren för att skriva såhär"

2009-02-25 @ 10:14:37
Postat av: Nina

nej man måste va ung o dum, annars förlorar man det som erfarna ej har kvar

2009-02-25 @ 14:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0