varulvar

När jag var liten... 3år.. så smög jag in bakom soffan och fick se en varulv på tv:n.... det har förföljt mig i många år av overkliga mardrömmar... och jag såg grantopparna på andra sidan sjön hjulsjön...som liknade varulvs öron och tänkte att det bodde varulvar där... 
så varje morgon innan dagis så tävlade jag mot varulvsungen, på andra sidan sjön,  om att klä på mig fortast och äta upp min gröt fortast... och jag vann alltid...
lite en" lyhörd för varulvshistorier" pappas påhitt..också... för att få mig att  raska på...
(själva sjön såg man inte för det var för mycket skog, men andra sidan... !!) varulvsröronen...=S

men varulvar!! de lever kvar... en gång när jag var 9 år drömde jag att jag förvandlades till en varulv framför spegeln... såg det så klart och tydligt och minns de där drömmbilderna som en film än idag.... 

När isen ligger kall i ödenäs och hulkar.. tror jag fortfarande det är en valurv som gnyr...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0