NU får ni kolla Alingsåstidningens blogg...

nu börjar mitt AT-bloggeri! i morgon:  http://www.alingsastidning.se

Har redan råkat skriva ihop något feministiskt florens-trams (för jag gjorde en tavla) i natt som handlade om Maria från Magdala ... Jesus tjej.. som blivit kallad för hora genom alla år... så lätt från en elak avundsjuk mans-mun att sprida ut i evigheten.. just för att hon var Jesus kvinna!

precis som Eva fick ta synden när ormen kom in  i Eden  har Maria från Magdala fått stå ut som en prostituerad i minnet av ALLA, utan att vi ens vet SANNINGEN??!! var hon verkligen det... en stark kvinna i rätt sällskap men i fel tid.... när Jesus dog kunde de skriva vad de villa dessa "kyrkans män" om denna kvinna som var en nagel i deras öga!! ..Vart fanns kärleken till gud??

men det är ju påsk här... mycket mer påsk än i sverige! 

visar Maria från Magdala även här.. så har jag henne i mitt arkiv... kronan, rosen, hjärtat och korset... till hennes ära idag..



nu är de så många år sedan.....så hon sörjer inte längre den här dagen... hon bara visar att hon finns och hon har sin drottningkrona!  kärlek till världen.... 

men min himmel! när jag skulle öppna den här tavlan som har datumet 12-04-09 fanns det en till..... väldigt gripande lik... med tanke på kronan och maria...
den här tavlan gjorde jag början till  den första delen----med maria från magdala och hennes krona  i centrum.. för exakt ett år sedan 12-04-08 
 nu ser den ut så här, krossad... splitter efter jesu död
konstigt.... kronan och rosen... samma dag... och jag visste inte! oj!!

Kommentarer
Postat av: Nina

glömde säga att jag träffade Salvatores son här om kvällen för han ville komma o tacka mig och se vem jag var, efter tavlan jag gett hans mamma!

han var väldigt berörd, och angående det här inlägget var den här jesus maria magdalena tavlan med glas-skärvorna i olika färger hans favorit av alla tavlor

2009-04-16 @ 05:11:15
URL: http://ninanuova.blogg.se/
Postat av: Fredde

Åh, ser man på! Riktigt coolt ju (tavlorna tänker jag på) :D

2009-04-23 @ 13:13:16
URL: http://fredrik.healers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0