go Tuva..

Nån mer än jag som tycker det är löjligt med fejkade plutmunnar och allt sånt låtsas... allt för att överträffa den andra...typ, o som känner sig mer värd som människa om man ser snygg ut.. helst snyggast!! ...o så ser de alla likadana ut efter allt.. Så tråkigt! säger jag bara... vart tog personligheterna vägen?
Är det vackert med ett tomt skal som inte vågade vara den det var...?

Skådespelerskan Tuva Novotny, 29

Varje gång hon ska intervjuas och fotograferas för en tidning skickar hon sitt manifest till tidningens redaktör. Där gör hon klart att hon inte låter sig stylas.
-Det är märkligt att man så ofta ser intelligenta, begåvade kvinnor som står där. Sedan försvarar de sig med att de "inte tog av nåt", men de har ändå plutmunnen och den sugande blicken. What the fuck, varför gör de så, säger hon till "Filter".
(expressen)



Tuvas manifest:

"Efter tretton år som skådespelare har jag tagit ställning mot att medverka till att unga flickor strävar efter film- och modebranschens glamouriserande och ytliga utseendeideal. Konkret innebär det att jag aldrig gör förstasidor, att jag vid fotograferingar inte använder mer smink än normalt och bara använder kläder som jag skulle kunna ha på mig privat. Jag ville att ni skulle veta det, så att er stylist inte blir frustrerad över att jag vägrar ta på mig den superfunky pinke galla-kjolen och för att sminkösen ska slippa bära med sig den stora väskan. Det kan verka naivt att tro att man kan göra skillnad, men detta är något jag uppriktigt ser som mitt ansvar.
Kära hälsningar Tuva"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0