bok

jag läser en så bra bok...
av Paulo Coelho
"Vid floden piedra satte jag mig ner och grät"

En berättelse om en kvinna, en kärlekshistoria
samtidigt så mycket budskap.. 

Hon som aldrig lämnat sin by, levde i en inrutad vardag. Han, barndomsvännen som lämnade byn som ung, och lärde sig av resor till världens alla hörn. Erfarenheter som fick honom att öppna både hjärta och ögon.  

Gud som även kvinnlig, symbolism från alla religioner miraklen vid Lourdes och  madonnan den kristna kvinnliga guden

att inte stänga in sig i en fyrkantig vardag, utan öppna ögonen o hjärtat o gå dit vinden bär dig.
Den som inte riskerar vinner ingen lycka
Att bli fri o slutar sträva  emot  
lita på dit hjärta, så finner du den sanna lyckan o meningen
så länge du har ljuset  inom dig går du alltid rätt 

image64

Kommentarer
Postat av: cecilia

kollla gärna ni ¨på min blogg
=)

2008-05-23 @ 13:55:47
URL: http://ceciliaLA.blogg.se
Postat av: maria larsson

MEN JAG SA JU ATT ALLA HANS BÖCKER ÄR SÅÅÅÅ SÅÅÅÅ,, SOM DOM SKA VA!



I nästan alla böcker så beskrivs Moder Gud o all annan viktig symbolik.. Lånade du nån mer av hans böcker? För att ALLA är likadana men unika o lika viktiga o läsvärda.



jag har läst nästan alla hans böcker, dom är som gift o som rövdvin!

2008-09-02 @ 03:20:26
URL: http://dethararjujag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0